moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

PGZ i Rolls-Royce podpisały umowę

W ciągu kilku miesięcy w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych w Poznaniu zostanie uruchomiony serwis, rozpoczną się też naprawy silników do pojazdów szynowych produkowanych przez Rolls-Royce’a. To tylko jeden z biznesowych projektów, które Polska Grupa Zbrojeniowa zamierza realizować wspólnie z brytyjskim koncernem w przemyśle obronnym, energetyce i lotnictwie.

Arkadiusz Siwko, prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej, oraz Paul Kaye, prezes Rolls-Royce International (Europa Centralna i Wschodnia), podpisali umowę o współpracy dotyczącej produkcji wojskowej przeznaczonej dla lotnictwa, energetyki i transportu.

Polska Grupa Zbrojeniowa dzięki kooperacji z uznanym producentem, m.in. zespołów napędowych do samolotów i śmigłowców, może zyskać nowych, cywilnych klientów. – Rolls-Royce jest światowym liderem w produkcji silników, które są używane zarówno w przemyśle obronnym, jak i cywilnym. Współpraca z holdingiem stwarza nam szansę na transfer technologii i zdecydowane zwiększenie możliwości produkcyjnych – mówił prezes Arkadiusz Siwko.

Na początek PGZ i Rolls-Royce chcą wspólnie produkować m.in. zespoły napędowe do pojazdów szynowych. Ich wytwarzaniem mają się zająć spółki wchodzące w skład Grupy, w tym Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania oraz firmy spoza holdingu, np. wielkopolskie Zakłady H. Cegielskiego. Prezes WZM, Elżbieta Wawrzynkiewicz, podkreśla, że poszerzenie produkcji poznańskiej firmy na rynku cywilnym będzie się odbywać stopniowo. – Serwis, naprawy, montaż, a później współprodukcja. Tak widzimy współpracę z Rolls-Royce’em – zapowiedziała Wawrzynkiewicz.

To jednak tylko część planów. PGZ i brytyjski koncern zamierzają również uruchomić wspólne projekty dotyczące produkcji, serwisu oraz napraw zespołów napędowych do okrętów i statków. W prace badawczo-rozwojowo-produkcyjne mają być zaangażowane m.in. MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej S.A., Stocznia Remontowa „Nauta” S.A. oraz Energomontaż-Północ Gdynia Sp. z o.o. Na razie ani PGZ, ani Rolls-Royce nie ujawniają szczegółów tej kooperacji.

To nie pierwsze wspólne przedsięwzięcia obu koncernów. Od kilku lat Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania zajmują się naprawami i serwisem silników do czołgów Leopard 2A4 i 2A5 wyprodukowanych przez niemiecką firmę MTU, która jest częścią brytyjskiego holdingu. – Rolls-Royce jest obecny w Polsce od ponad 20 lat. Jestem przekonany, że podpisanie umowy z PGZ to początek wieloletniej współpracy z polskim przemysłem – podkreślał Paul Kaye, prezes Rolls-Royce International.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Rolls Royce

dodaj komentarz

komentarze


Atak na cyberpoligonie
 
NATO rozpoczyna nową operację na Bałtyku
Bałtyk – kluczowy akwen dla NATO
Żołnierze górą w głosowaniu na sportowca 2024 roku
Zmiany w prawie 2025
Co może Europa?
Minister wyznaczył szefa Inspektoratu Wsparcia
Silna aktywna rezerwa celem na przyszłość
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Ostatnia prosta
Czworonożny żandarm w Paryżu
Przetrwać z Feniksem
Na nowy rok – dodatek stażowy po nowemu
Granice są po to, by je pokonywać
Czy europejskie państwa wspólnie zbudują niszczyciel?
Synteza, czyli cios w splot słoneczny Rzeszy
Less Foreign in a Foreign Country
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Kluczowy partner
Wojsko wraca do Gorzowa
Eurokorpus na czele grupy bojowej UE
Rozgryźć Czarną Panterę
PGZ – kluczowy partner
Biegający żandarm
Statuetki Benemerenti przyznane po raz trzydziesty
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Turecki most dla Krosnowic
Z życzeniami na 105. urodziny powstańca warszawskiego!
„Cel Wisła”, czyli ku starciu cywilizacji
Arcelin – cud, który może się zdarzyć tylko raz
Rosja prowadzi przeciw Polsce wojnę informacyjną
Nie walczymy z powietrzem
Roboty w Fabryce Broni „Łucznik”
Najtrudniej utrzymać się na szczycie
14 lutego Dniem Armii Krajowej
Olympus in Paris
Wielka gra interesów
Na zagraniczne kursy razem z rodziną?
Spotkanie Grupy E5 w Polsce
MON o przyszłości Kryla
Wiązką w przeciwnika
Polska w gotowości
Zrobić formę przed Kanadą
Z Jastrzębi w Żmije
„Ferie z WOT” po raz siódmy
Polacy łamią tajemnice Enigmy
Rosomaki i Piranie
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Bez kawalerii wojny się nie wygrywa
Węgrzy w polskich mundurach
Zmiana warty w PKW Liban
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Snowboardzistka z „armii mistrzów” najlepsza na stoku w Scuol
Polska wizja europejskiego bezpieczeństwa
Ciężki BWP dla polskiego wojska
Wicepremier Kosianiak-Kamysz w Ramstein o pomocy dla Ukrainy
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
Okręty rakietowe po nowemu
Minister o dymisji szefa Inspektoratu Wsparcia
Śmierć szwoleżera
Siedząc na krawędzi
Co się zmieni w ustawie o obronie ojczyzny?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO