moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Zmiany dowódców na ORP Gniezno i ORP Lublin

5 kwietnia w Porcie Wojennym w Świnoujściu na pokładzie ORP Gniezno odbyły się uroczystości przekazania obowiązków dowódców okrętów wchodzących w skład 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych.

Służbę na ORP Gniezno zakończył dowódca grupy - dowódca okrętu komandor podporucznik Piotr Śliwiński. Natomiast nowym dowódcą ORP Lublin został porucznik marynarki Tomasz Skupień, który przejął dowodzenie od kapitana marynarki Marcina Mokrzyckiego.

W obecności załogi oraz zaproszonych gości dowódca 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych podziękował odchodzącym dowódcom za ich dotychczasową służbę na okrętach dywizjonu oraz życzył samych sukcesów na kolejnych stanowiskach służbowych. Nowemu dowódcy ORP Lublin przekazano Znak Dowódcy Okrętu – symbol sprawowania władzy nad okrętem i jego załogą. Znak ten powiewać będzie na maszcie ORP Lublin przez cały okres dowodzenia okrętem przez porucznika marynarki Tomasza Skupnia. Gratulując nowego stanowiska, dowódca dywizjonu złożył nowemu dowódcy okrętu życzenia wszelkiej pomyślności, dowódczego szczęścia oraz zgodnie z marynarską tradycją „stopy wody pod kilem”. Porucznik marynarki Tomasz Skupień podziękował za zaufanie i powierzenie mu odpowiedzialnej funkcji dowódcy okrętu.

ORP Gniezno i ORP Lublin wchodzą w skład 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych 8 Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Podobnie jak pozostałe okręty projektu 767 (typu Lublin) zostały zbudowane w Stoczni Północnej w Gdańsku. Są to jednostki przeznaczone do transportu drogą morską wojsk i techniki wojskowej, załadunku i wyładunku (zarówno w porcie, jak i bezpośrednio z plaży) sprzętu i żołnierzy wraz z osobistym wyposażeniem. Mogą również transportować i stawiać miny morskie w obronnych zagrodach minowych oraz wykonywać przejścia w zagrodach minowych przy pomocy wystrzeliwanych ładunków wydłużonych.
ORP Lublin aktualnie przebywa na terenie Stoczni Gryfia w Szczecinie, gdzie przechodzi zaplanowaną naprawę główną i dokową.

Tekst: sekcja prasowa 8 Flotylli Obrony Wybrzeża

red. PZ

autor zdjęć: 8 FOW

dodaj komentarz

komentarze


Więcej pieniędzy za służbę podczas kryzysu
 
Czworonożny żandarm w Paryżu
Selekcja do JWK: pokonać kryzys
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Medycyna w wersji specjalnej
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Operacja „Feniks”. Żołnierze wzmocnili most w Młynowcu zniszczony w trakcie powodzi
Terytorialsi zobaczą więcej
Olimp w Paryżu
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Ostre słowa, mocne ciosy
Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
Karta dla rodzin wojskowych
Wzmacnianie granicy w toku
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Norwegowie na straży polskiego nieba
Zyskać przewagę w powietrzu
Jesień przeciwlotników
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Nasza broń ojczysta na wyjątkowej ekspozycji
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
Jaka przyszłość artylerii?
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Wojskowa służba zdrowia musi przejść transformację
Wybiła godzina zemsty
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
„Szczury Tobruku” atakują
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
Zmiana warty w PKW Liban
„Szpej”, czyli najważniejszy jest żołnierz
Rekordowa obsada maratonu z plecakami
„Jaguar” grasuje w Drawsku
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Transformacja dla zwycięstwa
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Bój o cyberbezpieczeństwo
Wojskowi kicbokserzy nie zawiedli
Nowe Raki w szczecińskiej brygadzie
„Husarz” wystartował
Święto w rocznicę wybuchu powstania
Right Equipment for Right Time
Trzynaścioro żołnierzy kandyduje do miana sportowca roku
Szef MON-u na obradach w Berlinie
Co słychać pod wodą?
Szwedzki granatnik w rękach Polaków
Święto podchorążych
Polskie „JAG” już działa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Transformacja wymogiem XXI wieku
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Od legionisty do oficera wywiadu
O amunicji w Bratysławie
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Olympus in Paris
Setki cystern dla armii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO