moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

 
3400 godzin na Bryzach

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap, który przechodzi do rezerwy, wykonał dziś pożegnalny lot samolotem transportowym An-28. W ciągu 22 lat służby w lotnictwie Marynarki Wojennej za sterami tego typu samolotów komandor spędził blisko 3400 godzin.

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap

Szef sekcji rozpoznania 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach kmdr ppor. pil. Sławomir Knap 31 stycznia kończy służbę w lotnictwie morskim. Na samolotach typu Bryza wylatał blisko 3400 godzin. W pożegnalnym locie towarzyszył mu zastępca dowódcy Brygady Lotnictwa MW kmdr pil. Andrzej Szczotka. Na zakończenie lotu kmdr Knap drogą radiową podziękował wszystkim służbom zabezpieczającym loty.

Podczas uroczystej zbiórki na płycie lotniska kmdr Knap odebrał m.in. przyznaną decyzją dowódcy Sił Powietrznych statuetkę Ikara.

******

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap jest absolwentem dęblińskiego Liceum Lotniczego, Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Służbę w lotnictwie morskim w Gdyni-Babich Dołach rozpoczął w 1991 roku jako pilot samolotów transportowych. We wrześniu 1999 r. objął dowództwo klucza samolotów transportowych, a w 2011 r. został szefem sekcji rozpoznania w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Na samolotach typu Bryza wylatał ponad 3400 godzin. Wykonując zadania klucza samolotów transportowych, był w Chania na Krecie (Grecja), Murcia (Hiszpania), Plymuth (Wielka Brytania), Brest (Francja), Trondheim (Norwegia) i Sewastopol na Krymie (Ukraina).

Komandor Knap jest pasjonatem lotnictwa. Każdą wolną chwilę, również poza służbą, poświęcał na latanie. W powietrzu spędził ponad 6500 godzin. Latał na samolotach: TS-11 Iskra, An-2, Zlin- 42M, Zlin-142, PZL-104 Wilga, M-20 Mewa, PA-34, PA-46, Aeroprakt-22, BA-36, TBM 850 Socata, Cessna 206T oraz śmigłowiec HU-269.

Źródło: kmdr ppor. Czesław Cichy/ BLMW

PZ

autor zdjęć: Marian Kluczyński

dodaj komentarz

komentarze


Symulator dla kierowców ciężarówek
 
Ministrowie państw bałtyckich o zagrożeniach i współpracy
Misja, w której stawką było życie
Przez sport do wojska!
Nowe święto w rocznicę powstania wielkopolskiego?
Niech żyje pamięć niezłomnych!
Pomnik prawdy o Katyniu
Do broni!
MSPO 2021 - serwis specjalny
UE o wspólnym bezpieczeństwie
Biegacze na orientację z Czarnej Dywizji najlepsi
„Northern Coasts”, czyli debiut „Kormorana”
Rozwój i wyzwania wojskowej logistyki
Wojskowy żargon tylko w jednostkach
Czarna Dywizja świętuje
Nowe racje dla specjalsów
PGZ na londyńskich targach zbrojeniowych
AW 139 W dla Wojska Polskiego?
Prosty język to najważniejsza maksyma!
Marynarze z 8 Flotylli na czele zespołu NATO
Nowy system naboru zmienia też armię
Skok na głęboką wodę
Szczyt NATO o zagrożeniach dla bezpieczeństwa
Afganistan. Czas wracać do domu
OWŚ – betonowa wizja obrony
Terytorialsi zapraszają na WOT Games!
Wojsko dla mediów, media dla wojska
Defendery. Innowacyjność w cenie
W jedynym słusznym kierunku
Będzie więcej szkoleń z pierwszej pomocy
Ocalić od zapomnienia
Po raz dziesiąty pobiegli „śladami gen. Nila”
Współpraca i walka w komunikacji
W walce na dwa fronty – bez szans
Szef MON: w XXI wieku fake newsy stały się bronią
HSW ma ofertę dla armii
Polscy żołnierze polecą na Islandię
Służbowe „M” dla żołnierzy z Zamościa
W Tokio zgasł olimpijski znicz
Kosmiczne technologie na MSPO
Wyścig zbrojeń nie ustaje
Baza ofiar zbrodni wołyńskiej
Szczyt NATO już w poniedziałek
Techniki linowe dla wybranych
„Ocean 2020”, czyli drony na straży morskich granic
Srebro sztafety i brąz kajakarek
Poznajcie produkty nagrodzone podczas XXIX MSPO
Szkoły dumne z mundurowych uczniów
Musimy myśleć tylko o jednym – walka aż do zwycięstwa!
Szczyt NATO w Brukseli – punkt zwrotny dla Sojuszu
Żołnierze powinni być aktywni w mediach i lokalnie
Emerytura wypłacana w … karmie
Ćwierćwiecze AMW
Wybierz się na wojskowe studia
Żołnierze z Leźnicy trenują siatkarzy
Wojsko nie może zapominać o dialogu ze społeczeństwem
Rzetelna informacja w cenie!
Defender, czyli innowacyjny obrońca
In the Only Right Direction
„Ryś”, czyli nowe zadania w nieznanym terenie
Ewakuacja z Afganistanu dobiegła końca
Zakaz noszenia mundurów podczas protestów
Żołnierze wyjechali, problemy zostały
Course on Diplomacy
Czołgi do ataku!
Żołnierze wrócili do Polski
Dezinformacja – oręż wojny hybrydowej
Komunikacja strategiczna to dziś priorytet
Żołnierze bez testów z WF-u

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Inspektorat Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO