moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Komandosi USA wymieniają sprzęt

Amerykańskie wojska specjalne otrzymają setki nowych pojazdów. Będą lżejsze od używanych obecnie i przystosowane do transportu śmigłowcami. Koszt jednego to blisko 250 tysięcy dolarów. Armia rozpoczęła także projektowanie lekkich pojazdów, które będzie można przewozić samolotami Osprey.

Amerykańscy żołnierze na pojeździe GMV

W maju Amerykańskie Dowództwo Operacji Specjalnych SOCOM chce zamówić co najmniej 1300 nowych lekkich pojazdów mobilnych (Ground Mobility Vehicle, GMV), które zastąpią cięższe samochody HMMWV. Zakup potwierdził dowódca, admirał William McRaven. Pierwszych 101 wozów trafi do służby w przyszłym roku – koszt to blisko 25 mln dolarów. Pozostałe GMV mają być dostarczane w partiach po ok. 200 sztuk przez siedem lat. O wieloletnie zamówienie rywalizują trzy firmy: General Dynamics, AM General i Navistar International. Według wymagań amerykańskich wojsk specjalnych wozy mają ważyć poniżej 3175 kg, przewozić do siedmiu pasażerów i być przystosowane do transportu śmigłowcami CH-47 i MH-47.

Na początku kwietnia SOCOM zaprosił do składania ofert na zaprojektowanie lekkich pojazdów (Internally Transportable Vehicle, ITV) przystosowanych do przewozu samolotami V-22 Osprey. Wojska specjalne wskazały dwa wymogi dotyczące ładowności wozu – ok. 454 kg w warunkach misji lotniczej i dwa razy większą po zamontowaniu stanowiska do uzbrojenia, którym mogą być karabiny maszynowe różnego kalibru lub granatniki maszynowe kaliber 40 mm. Pojazd ma zabierać kierowcę i dwóch pasażerów, mieć wymienne stanowisko strzeleckie i możliwość transportu noszy z rannymi. Paliwa w bakach powinno wystarczyć na przejechanie 563-724 km po utwardzonej drodze z prędkością ok. 72,5 km/h. Wojskowi oczekują od ITV prędkości maksymalnej do 120 km/h. Ważnym wymogiem jest zdolność do zasilania energią pokładowych urządzeń przy wyłączonym silniku.

Źródło: Defense News

wr

autor zdjęć: US Army

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1367843460
Kupić "specjalnym" FGM-148 Javelin'y .
5C-16-3D-92
~scoobydoopoznan
1367841600
Trzeba się też pod to podpiąć : Lubliniec, Grom, Formoza, NIL ... . Nie duży wydatek a zawsze jednostki na czasie. p.s. Trochę mało tu naszych http://www.youtube.com/watch?v=5UoJbbVHluY
5C-16-3D-92

Minister wyznaczył szefa Inspektoratu Wsparcia
 
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Wicepremier Kosianiak-Kamysz w Ramstein o pomocy dla Ukrainy
Okręty rakietowe po nowemu
Na nowy rok – dodatek stażowy po nowemu
Polska w gotowości
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
NATO rozpoczyna nową operację na Bałtyku
Arcelin – cud, który może się zdarzyć tylko raz
Ciężki BWP dla polskiego wojska
Polska wizja europejskiego bezpieczeństwa
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Na zagraniczne kursy razem z rodziną?
Rosomaki i Piranie
Co może Europa?
Granice są po to, by je pokonywać
Turecki most dla Krosnowic
Less Foreign in a Foreign Country
Spotkanie Grupy E5 w Polsce
Z Jastrzębi w Żmije
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Nie walczymy z powietrzem
Co się zmieni w ustawie o obronie ojczyzny?
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Czy europejskie państwa wspólnie zbudują niszczyciel?
Z życzeniami na 105. urodziny powstańca warszawskiego!
PGZ – kluczowy partner
MON o przyszłości Kryla
Atak na cyberpoligonie
Biegający żandarm
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Ferie z WOT” po raz siódmy
Węgrzy w polskich mundurach
Zmiany w prawie 2025
Śmierć szwoleżera
Najtrudniej utrzymać się na szczycie
Eurokorpus na czele grupy bojowej UE
Statuetki Benemerenti przyznane po raz trzydziesty
Olympus in Paris
Zmiana warty w PKW Liban
Snowboardzistka z „armii mistrzów” najlepsza na stoku w Scuol
Ostatnia prosta
Silna aktywna rezerwa celem na przyszłość
Żołnierze górą w głosowaniu na sportowca 2024 roku
Rosja prowadzi przeciw Polsce wojnę informacyjną
14 lutego Dniem Armii Krajowej
Zrobić formę przed Kanadą
Czworonożny żandarm w Paryżu
Synteza, czyli cios w splot słoneczny Rzeszy
Rozgryźć Czarną Panterę
Siedząc na krawędzi
Bez kawalerii wojny się nie wygrywa
„Cel Wisła”, czyli ku starciu cywilizacji
Roboty w Fabryce Broni „Łucznik”
Bałtyk – kluczowy akwen dla NATO
Przetrwać z Feniksem
Minister o dymisji szefa Inspektoratu Wsparcia
Wielka gra interesów
Kluczowy partner
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
Wojsko wraca do Gorzowa
Wiązką w przeciwnika
Polacy łamią tajemnice Enigmy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO