moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowy hangar na samoloty z Dęblina

Mamy coraz więcej maszyn do nauki pilotażu, musimy mieć gdzie je przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik Szkoły Orląt. Dlatego przy uczelni jeszcze w tym roku powstanie nowoczesny hangar. Będzie mogło w nim garażować 17 samolotów. Inwestycja warta jest ponad 3,6 mln złotych.


Hangar stanie na dwuhektarowej działce na dęblińskim lotnisku. Teren należy do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Budowla będzie miała 11 metrów szerokości, 66 metrów długości i 23 wysokości. Przetarg na postawienie obiektu wygrała firma WOJTPOL z Kozienic.

Dęblińska uczelnia ma już co prawda jeden hangar, jednak nowy garaż na szkolne samoloty będzie wybudowany według nowoczesnej technologii. – Nie będzie tak, jak poprzedni murowany. Zostanie wykonany z elementów w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne oraz dach budynku będą zbudowane z paneli płyt warstwowych – tłumaczy Wiesław Mikuła, kierownik Działu Infrastruktury w szkole. Nowy hangar będzie także odporny na korozję i promienie UV.

Budowla ma pomieścić 17 maszyn, na których studenci uczą się pilotażu. Garażować w niej będą mogły trzy Zliny i pięć Diamondów. Te dwa ostatnie w wersji szkolnej DA-20 C1 Eclipse szkoła kupiła w kwietniu, trzy kolejne mają trafić do Dęblina do końca września. Trwa również przetarg na zakup do szkoły lekkich śmigłowców. – Między innymi z tego powodu inwestycja była konieczna. Szkoła pozyskując nowe maszyny, musi je mieć gdzie przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik uczelni.

Poza miejscem postojowym dla samolotów w hangarze znajdzie się także wydzielona przestrzeń na ich bieżącą obsługę i konserwację. Zwycięzca przetargu będzie też musiał wybudować przybudówkę przy starym hangarze. Oddzielnie powstanie też garaż dla cysterny tankującej.

Budowę hangaru uczelnia finansuje ze środków własnych. Kwota zaplanowana w przetargu na inwestycję wynosiła 4 miliony 100 tysięcy. Zwycięzca wybuduje go za 3,6 mln złotych.

Istniejący hangar znajduje się na należącej do szkoły części lotniska w Dęblinie. Budynek w 2012 roku przeszedł niezbędną modernizację. Wymieniono w nim wrota hangarowe i posadzkę. Do końca roku zmodernizowany zostanie też jego dach.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Węgrzy w polskich mundurach
 
Wojsko wraca do Gorzowa
Co może Europa?
Polska wizja europejskiego bezpieczeństwa
Silna aktywna rezerwa celem na przyszłość
Less Foreign in a Foreign Country
Na zagraniczne kursy razem z rodziną?
Czworonożny żandarm w Paryżu
Minister wyznaczył szefa Inspektoratu Wsparcia
Spotkanie Grupy E5 w Polsce
Czy europejskie państwa wspólnie zbudują niszczyciel?
Zmiana warty w PKW Liban
Olympus in Paris
Zmiany w prawie 2025
Wyścig na pływalni i lodzie o miejsca na podium mistrzostw kraju
Rosomaki i Piranie
Wielkopolanie powstali przeciw Niemcom
Polacy łamią tajemnice Enigmy
Z Jastrzębi w Żmije
Przetrwać z Feniksem
Co się zmieni w ustawie o obronie ojczyzny?
NATO rozpoczyna nową operację na Bałtyku
Atak na cyberpoligonie
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Ciężki BWP dla polskiego wojska
Nowe łóżka dla szpitala w Libanie
Awanse dla medalistów
Z życzeniami na 105. urodziny powstańca warszawskiego!
„Cel Wisła”, czyli ku starciu cywilizacji
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
MON o przyszłości Kryla
Turecki most dla Krosnowic
Synteza, czyli cios w splot słoneczny Rzeszy
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Siedząc na krawędzi
Wiązką w przeciwnika
Arcelin – cud, który może się zdarzyć tylko raz
Eurokorpus na czele grupy bojowej UE
Najtrudniej utrzymać się na szczycie
Statuetki Benemerenti przyznane po raz trzydziesty
Wielka gra interesów
Rosja prowadzi przeciw Polsce wojnę informacyjną
Bez kawalerii wojny się nie wygrywa
Śmierć szwoleżera
Minister o dymisji szefa Inspektoratu Wsparcia
„Ferie z WOT” po raz siódmy
Roboty w Fabryce Broni „Łucznik”
Żołnierze górą w głosowaniu na sportowca 2024 roku
Snowboardzistka z „armii mistrzów” najlepsza na stoku w Scuol
Okręty rakietowe po nowemu
Kluczowy partner
PGZ – kluczowy partner
Rozgryźć Czarną Panterę
14 lutego Dniem Armii Krajowej
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Na nowy rok – dodatek stażowy po nowemu
Ostatnia prosta
Bałtyk – kluczowy akwen dla NATO
Granice są po to, by je pokonywać
Wicepremier Kosianiak-Kamysz w Ramstein o pomocy dla Ukrainy
Nie walczymy z powietrzem
Zrobić formę przed Kanadą
Biegający żandarm

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO